Zorggroep De Opbouw neemt KPN in de arm voor het realiseren van nieuwe digitale werkplekken
Donderdag 1 juni was een dag met een feestelijk randje. Na maanden van voorbereiding zetten Ronald Bik, lid Raad van Bestuur, en Vinood Mangroelal, directeur KPN Health, hun handtekening onder een belangrijk contract. Een contract waarin staat beschreven dat KPN ons digitale netwerk gaat beheren en hoe KPN ons gaat ondersteunen met het realiseren van nieuwe digitale werkplekken voor alle medewerkers binnen onze zorggroep.
“Dit is een bijzonder moment”, vertelt Ronald Bik. “In het kader van het veilig houden van medewerker- en cliëntgegevens moeten we naar een modernere werkomgeving. Maar ook om klaar te zijn voor digitale innovaties. Dat wordt ook wel tijd, want we lopen achter op digitale ontwikkelingen. Hiernaast moet ook de betrouwbaarheid van het netwerk verbeterd worden.” Ook Hans van Heertum, groepsmanager Informatisering & Automatisering (I&A) is bij de ondertekening aanwezig. “Met het zetten van deze handtekeningen hebben we een belangrijke mijlpaal bereikt”, zegt Hans trots. “Eindelijk kunnen we aan de slag met het realiseren van een digitale omgeving die veel beter past bij de digitale ontwikkelingen in de wereld, maar vooral ook het werk voor medewerkers makkelijker, eenvoudiger, betrouwbaarder én sneller maakt. Daarnaast gaan we ook meteen zorgen dat de vernieuwde servicedesk die KPN gaat leveren altijd beschikbaar is, de zorg is tenslotte een 24-uurs bedrijf”
“Dat is nu zo mooi aan KPN”, vult Ronald aan. “Zij is een grote partij met veel kennis en ervaring om de verandering die wij moeten doormaken vorm te kunnen geven. Hierbij wordt nadrukkelijk gekeken vanuit de medewerker. Wat heeft de medewerker nodig om het werk goed te kunnen doen?”
Nu de ondertekening een feit is, wordt gestart met de voorbereidingen. Dit traject neemt een aantal maanden in beslag, waarbij wordt ingezet op eenvoud en veiligheid. Binnen onze zorggroep werken zo’n 5000 medewerkers op ruim 88 locaties. Allemaal krijgen zij een nieuwe digitale werkplek. Dat moet goed moet worden voorbereid, medewerkers worden meegenomen, geïnformeerd en getraind. En uiteraard gaat de zorg en ondersteuning aan cliënten ook gewoon door. Want dat is voor wie wij er zijn!